Rättvis choklad

Jag saknar KRAV märkta chokladkakor (är beroende) i affärerna där jag bor. Vi har Ica och Pekås. Icas butik här i staden är miljöceritfierad och har ändå inte någon KRAV märkt choklad, det kan ju ifrågasättas lite grand tycker jag..? Men de har många rättvisemärkta  chokladkakor. Oftast dyrare. Icas egna och några dyrare märken. Men nu har också Cloettas choklad hittat sin plats i godishyllorna. Den är inte så stor, vilket gör den billigare och därmed tillgänglig för alla. Jag tycker att vi allihop bojkottar exempelvis Marabou tills de väljer att följa Cloettas goda exempel!

Förslagsvis så talar vi om det för Marabou också. Det kan man göra via deras hemsida HÄR, eller låta bli att köpa den. Såsmåningom kommer det gå upp ett ljus för dem...



bilden hittad HÄR

HAHAHAHHAHAHA! Lägg märke till vad man kan märka meddelandena med!

Kommentarer
Postat av: ansepanse

det kan jag gott göra eftersom jag aldrig äter choklad :)

ha en fin kväll

kramar

2010-03-13 @ 19:16:44
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Amanda

Oki Maraboubojkottning fr.o.m. nu! =)

2010-03-14 @ 00:50:41
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0