En miljövänlig tanke?

Förslag till miljögrej: Använd alltid tvålpump, både till diskmedel och till handtvål i badrummet OCH duschtvål. Öppningen på sådana flaskor är ofta gjorda medvetet stora för att vi skall använda mera. Häller man över i tvålpumpar som man köper på¨till ex Hemtex så sparar man in. Sen får man hoppas att tvålpumparna håller så länge att det blir lönt både för miljön och plånboken.. :D

Kommenterade Egoinasmamma. Då vill jag lägga till en sak. Kör på schampoo och balsam också, om det går. Jag köper miljömärkt i den kategorin så då är det oftast så att man tänkt på det som tillverkare. Men är det miljövänligare att köpa de där tvålpumparna?

Kommentarer
Postat av: Em

Det är det som är frågan. Man använder mindre tvål/shampo/balsam tycker jag, men sen är ju frågan hur tillverkas tvålpumparna och hur länge håller de? Ibland är det lätt att lura sig själv och tro att man gör något bra för miljön och sen blir det kanske tvärt om.. Jag vet inte. Men om man redan HAR tvålpumpar hemma, då sparar man in på tvålen i varje fall. :D

2010-03-11 @ 17:38:10
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Gun

Det kanske är smart. Det är lätt gjort att man tar onödigt mycket.

2010-03-12 @ 18:06:47
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0