Frågestund

På mitt eget lilla vis. Det är alltså både du och jag som svarar på frågorna. De handlar om miljön och i just detta fall om plastpåsar. Svara på alla eller välj ut några stycken.

Hur bär du hem dina varor när du handlat?

Vad är omiljömedvetet med plastkassar?

Vad kan göra plastkassen mer miljömedveten?

Vad tycker du om plastpåsar som hamnar i naturen?

Vet du vad som händer med din plastkasse efter att du slängt den?

Kan du tänka dig leva ett liv utan plastpåsar?

Inom snar framtid kommer även jag att svara på frågorna!

Kommentarer
Postat av: Bara Jag

Hur bär du hem dina varor när du handlat?

Plastkasse eller tygkasse om jag kommer ihåg att ta den med mig.....



Vad är omiljömedvetet med plastkassar?



Vad kan göra plastkassen mer miljömedveten?

Nedbrytbar? Högre pris?



Vad tycker du om plastpåsar som hamnar i naturen?

Där ska dom inte hamna - basta!



Vet du vad som händer med din plastkasse efter att du slängt den?

Förbränning gissar jag?



Kan du tänka dig leva ett liv utan plastpåsar?

Ja- kassar men inte plastpåsar för förvaring av ex. bröd.

2010-05-11 @ 22:06:16
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Nanna

"MulleSkolad" som jag är, så slänger jag inget ute som inte naturen kan bryta ner !

2010-05-11 @ 23:13:51
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: sara - Glitterögon

I återanvändingsbara kassar av slitstarkt material.

Att slänga plastkassarna sedan du burit hem varor i dem EN gång + att tillverkningen inte är miljövänlig.

Återanvändning, ex. använda som soppåse eller till källsortering.

Fy skäms - både fult och farligt, både för djur och natur.

Nej... tror att de bränns.

Ja absolut. Sopor skulle lika bra kunna slängas i nedbrytbara påsar, sånna som man slänger kompostavfall i... eller plockar upp hundbajs med.

2010-05-12 @ 12:51:02
URL: http://glitterogon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0