Party!

Jag var på studentfest till imorse...jag är riktigt SEG idag. Men fin var jag igår. Dock var jag sen som en jag vet inte vad så jag hann inte fota. Dock kände jag mig som Julia Roberts eller någon väl på plats. Fulla studenter som lekte paparazzi everywhere. Jag snor någon från Facebook sen^^

Så idag har jag tvättat ur håret. En halv flaska schampo. Idag ska jag ta bussen till en hårfrisörska, vi ska kolla på frisyr till studentbalen!

(nästa gång det är studentfest ska jag matcha mina knalliga, rosa strumpbyxor med en hijab. DET vore coolt^^ och troligen mer miljövänligt med tanke på hur mycket hårprodukter jag använde igår...)

Kommentarer
Postat av: Erika

Måste varit en jädra fest =)

2010-03-17 @ 13:27:20
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: Amanda

Juila Roberts look låter inte dåligt.. ;)

2010-03-17 @ 20:04:54
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: Em

Egentligen ger det sig själv hur man tar på sig hijab, men det är lättare med en avlång slöja, inte en fyrkantig. Man kan göra precis som man vill, men andemeningen för muslimer är att täcka allt hår. Deras mål är att dölja det yttre för att kunna bli sedda för sina inre kvaliteter. Därför är det lite motsägelsefullt om en muslimsk kvinna har hijab, men samtidigt målar sig, men det finns de som gör det. Oavsett så kan ju vi icke-muslimer göra som vi vill, men bär vi slöja eller gör det till en grej så tror jag vi kan avdramatisera det bemötandet många kvinnor med slöja får. Precis som en kristen som bär kors borde bli bemött helt utan fördomar, så borde även en kvinna med hijab bli det, tycker jag.

2010-03-17 @ 20:16:39
URL: http://egoinasmamma.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0