Det betyder något...

Nu har vi haft premiär på teatern. Jag är grymt urladdad nu. Men GOSH vilken kick det gav mig. Nu sitter jag här och nynnar/sjunger låtar som vi har med i vår musikal. Och då kom jag och tänka på en tillställning om miljön jag nyligen var på. Där sjöng några, okända sångare.

Då sa de att de flesta sångare inte sjunger om något som betyder något. Man sjunger inte om att man skövlar regnskog. Man sjunger inte om att barn dör av svält. De tog Shakira som exempel. Hon bär knappt några kläder i sina videor, men hon har ändå startat fem skolor i Colombia (way to go).

Personligen tycker jag att de hade fel, Shakira och andra artister sjunger om saker som betyder. Känslor. Känslor är allt, livet är ju uppbyggt på det, särskilt ett tonårsliv... Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Gun

Ja det är klart att det betyder något! Det kan man inte säga emot.

Vad fina hm-kläderna är, men det går inte att kommentera det inlägget.

2010-02-03 @ 22:34:28
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0