Rättvist?

Det här märket är ett tecken på att varan du köper är rättvis. Att de som har framställt produkten har fått bra lön för bra arbete och att de inte behöver jobba hela tiden, rimliga abetstider alltså. Även fastän märket egentligen inte har något som helst att göra med miljön så är det ändå snällt mot mamma natur. För märket innebär också att arbetarna som framställt produkten inte har tvingats jobbat i en massa gifter och besprutning. Och det, är ju bra för alla!


Köper du rättvisemärkt mat?

Varför köper du rättvisemärkt?

Varför köper du inte rättvisemärkt?


Kommentarer
Postat av: petronella

Jag köper rättvisemärkt när det finns utbud till rimliga priser (jag har inte så mycket pengar som jag skulle vilja och ibland är rättvisemärkt så dyrt att det inte är hållbart med min ekonomi, tyvärr!) Men så ofta jag kan så köper jag det och tänker på mina medmänniskor på denna jord!



sv, tack så mycket!

2010-01-22 @ 11:59:54
URL: http://wanella.blogg.se/
Postat av: Amanda

Fairtrade har jag hört om innan och det är skitbra!

2010-01-23 @ 18:17:58
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0