Miljövänligare smink

Jag var nykter igår och körde på folk. Men det är dagen efter ändå. Så eftersom jag inte gjort ett skit tänkte jag att vi stannar på partytemat.

SMINK!

Jag försöker använda lite miljövänligare smink. Men då jag ytterst sällan sminkar mig (fest, när jag vet om att jag ska bli fotad, skådespeleri och andra event) så har jag inte jätte mycket erfarenhet. Men, det jag gillar är Oriflame, för att de inte testar sminket på djur (låt djuren vara ifred för i helvete) och sen tycker jag om The Body Shop och Apotekets. The Body Shop för att de tar hänsyn till både människor, djur och natur och Apoteket för att de inte har i så mycket äckliga tillsatser och anpassar sminket till allergiker, och även om man inte är det så funkar det grymt bra!

Har du andra favoriter? (miljövänligast av allt är ju att inte sminka sig. Men det är ju lite roligt också. Tills man kommer ihåg hur jävligt det är att få bort det)

Kommentarer
Postat av: Nanna

Va, körde du PÅ folk !!???

Ha.ha, jag fattar vad du menar, men min första tanke var den ovan. Ha en bra torsdag ! God natt !

2010-03-17 @ 23:33:38
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Erika

Oriflame är riktigt grymt, har flera produkter därifrån :)

2010-03-18 @ 10:27:34
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Jag sminkar mig inte "till vardags" utan bara när jag ska iväg till något lite mer viktigt. Har inga problem med att klampa in på affären i joggingbyxor och gummistövlar :-)Jag är nog tyvärr inte särskilt medveten vid mina sminkinköp - varken på ena eller andra sättet..... Handlar oftast på H&M eftersom det är billigt....

2010-03-18 @ 11:04:18
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: puzzelkvinnan

Hej....ja visst är det kul.Ren heter ett märle som jag använder och det är bara från växtriket.

Sen har du marja entrich ,som är Bäst men svårt att få tag i.Kan jag varmt rekomendera.Kram puzzelkvinnan

2010-03-18 @ 14:30:23
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0