Godare samvete

Jag tänkte tipsa om en grej som gör att man blir mer miljömedveten, eller snarare att man blir snällare mot mamma natur. Jag är student och vi har alltid något som måste in och ska skriva prov hit och dit. Då blir det ofta så att man sitter och pluggar på obekväma tider. Det är jobbigt. En del dricker kaffe, andra energidryck. Jag kör på cola. Men det är ju inte jättebra för miljön. Men då har jag sagt till mig själv att det är okej, så länge jag dricker cola som är rättvisemärkt. Lite dyrare. Men å andra sidan får många det bättre tack vare att jag väljer fairtrade!

Kommentarer
Postat av: Nanna

Jag tror inte att andra lägger märke till vad vi har på oss, som vi Tror och hoppas att dom gör ! Kör på din ide, lita nya accossearer kommer att bli pricken över i !

sv.ingen fara med proverna, han gör det ofta för ett medicindosen ska bli så bra som möjligt !

Ha en bra lördag, här skiner solen :)

2010-03-13 @ 11:16:13
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Jag tror som föregående talare, andra lägger inte stor vikt på vad vi har på oss. Hur ofta kommer man själv ihåg vad andra har haft på sig?



Sv. Nej vad man gör "när man blir stor" behöver inte vara förutbestämt eller utstakat - och man kan improvisera efter vägen. För mig handlar det mest om att slutligen göra min skolgång färdig och få en utbildning - som du själv :-)

2010-03-13 @ 11:29:25
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0