Den goda människan

Idag när jag stod och väntade på bussen (miljövänligt transportmedel) så drack jag fairtrade cola (bättre löner åt folket) och gick runt huset. Jag hade tråkigt och frös, så jag bestämde mig att det var helt normalt att cirkulera runt vårt lilla stationshus. På andra varvet gick jag förbi en kvinna med en söt liten hund.

Kvinna med hund: Ursäkta.
Jag: vänder mig om. Förväntar mig att det är en turist eller något som inte hittar systemet eller någon konstpark. ler när jag tittar på henne.
Kvinna med hund: Du har en väldigt fin tunika. Eller klänning.
Jag: Tack. Ler så jävla brett att mitt ansikte kunnat dela på sig.

Sen går kvinnan med hunden iväg. Det var bara det hon ville säga. Tänk om alla människor var så snälla och delade med sig av sina finare tankar. För att vara snälla mot oss medmänniskor.

Och tänk om vi vore så snälla mot mamma natur..?


Vad har du gjort för snällt idag?

Kommentarer
Postat av: Gun

Men åh vad gulligt av henne! Jag vill vara sån, och berömmer de jag känner, men inte så ofta okända. Jag är för blyg för det.



Sv: Marsipanbröd är marsipan med mörk choklad på. Godis alltså. De är formade som limpor, därav namnet.:)

2010-03-17 @ 21:14:07
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: puzzelkvinnan

Tack!

Ja det har varit ett helsike.Men ialla fall så var vi på ett sminkparty i kväll och jag har hittat ett märke för oss naturmänniskor.REN heter det,och jag säger då de.Gu vad fina produkter,absolut värt att testa.Tjing......puzzelkvinnan

2010-03-17 @ 21:24:37
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/
Postat av: Karin

Vad gulligt! Jag har nog inte varit så snäll idag. Dock inte dum heller. Har bara inte gjort något extra!

2010-03-18 @ 23:50:46
URL: http://karinbylund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0