Gå till eniro.se istället

På facebook (sidan som jag till en början inte fattade ett dyft av) är jag medlem i en grupp som heter stoppa telefonkatalogen nu!

Anledningen till att jag gick med var för att jag tycker det är en onödig utgift för mamma natur. Har man ett fungerande internet behöver man INTE den där enorma bunten av papper som en del av oss ändå aldrig kollar i. Vi använder en internetsida istället, så varför har vi den där bunten av papper då?

Nu idag läste jag på gruppens sida att det är många av våra skattepengar som går dit. Det tycker jag verkar ganska logiskt, många kommuner annonserar ju i den och kommuners ekonomi går ju runt på grund av skattebetalare. Enligt sidan är det fem kommuner i Gästrikland som valt att bojkotta dem, de samarbetar istället med andra företag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0