Peace will come

Jag har alltid tyckt att kristna kors varit fina. Särskilt de där som man hänger runt halsen. Tyvärr är jag ingen bra kristen, jag håller inte med om tron till hundra procent i dagensläge och därför känns det fel att ha på mig sådana halsband. Nu har jag hittat ett som passar mig ut i fingerspetsarna. Det är som mitt alldeles egna "kors", jag har ett peacehalsband på mig istället. Det ni!



Apropå fred. Fatta vilken ENORM miljöpåverkan detta skulle få. I positivbemärkelse alltså. Tänk vilken skillnad det skulle vara ifall vi inte kasta bomber överallt och skjöt på så många. Vi skulle slippa så mycket olika miljöutgifter på det viset! Men varför tänka på fördelarna när man kan få bråka så mycket som man vill?


Kommentarer
Postat av: Miiqa

Jag skriver gärna upp mig på fredslistan. Tror du att man kan slänga en bomb i huvudet på bin Laden för att få fred? Helgar ändamålen medlen?



Okej, jag fjantar lite, är ganska trött. Men bra skrivet och grattis till ditt kors :D

2010-04-20 @ 22:43:12
URL: http://mariiqa.blogg.se/
Postat av: Em

Det blir nog aldrig frid på riktigt och numera finns vapen som är så förödande. Men alla kan göra sitt för att det skall bli mindre i varje fall. Peace-märket hade varit bra om de tog fram igen som en symbol. På slutet av 60-talet hade var och varannan det som smycke eller tryck på t-shirt etc.

2010-04-21 @ 06:04:53
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Gun

Vilket fint peacemärke. Och tänk om det kunde vara fred överallt, vad underbart, men tyvärr ouppnåeligt. Men vi får aldrig sluta hoppas och sträva efter det.

2010-04-21 @ 15:29:55
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Anonymus

Mitt "kors" är ett fyrklöver :D

2010-04-21 @ 20:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0