Mindre kött i vardagen

Allt som oftast är kött dåligt för miljön. (Det finns undantag, naturbeteskött och vilt är de enda bra alternativen). Därför tycker jag att vi ska bli bättre på att inte äta kött. Jag menar inte att man ska bli vegan eller vegetarian. Jag menar att man en dag i veckan ska äta måltider utan kött. För att minska vår klimatpåverkan. Därför tänkte jag att vi alla skulle ge vårt bästa tips på mat utan kött!

Mitt tips: två matskedar smör i en kastrull, blanda med vetemjöl tills det blir "mjöligt" och sen två deciliter mjölk och låt såsen tjockna med ost. Mycket viktigt att det inte börjar koka! Och sen i med lite mumsig broccoli. Serveras med pasta. Detta är sjukt gott och bra PMS mat då det innehåller mycket järn och kalcium.

Mitt andra tips: allt det du gör med kyckling kan du göra med quorn!



Ditt tips: lämnar du i kommentarerna nedan!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0