Miljövänliga dagen

"Varje år köper svenskarna 24 kilo kläder och textil per person. Världens klädindustri belastar miljön och människor hårt. Bomull är en av världens mest besprutade grödor, och när kläder tillverkas används en mängd kemikalier.

Vi vill uppmärksamma miljönyttan med att köpa second hand och arrangerar därför klädbytardagar med hjälp av våra kretsar runt om i landet. Samarbetspartner är Lager 157. Målet är att klädbytardagen blir Sveriges största.

Mejla [email protected] för mer information. Om det inte anordnas någon Klädbytardag på er ort och ni själva vill anordna en Klädbytardag den 24 april finns det också möjlighet att få hjälp från Naturskyddsföreningens rikskansli med praktisk hjälp."

Från Naturskyddsföreningen

Superbra att de ska anordna klädbytardagar tycker jag. Snällt mot miljön och plånboken. Dessutom mycket snällt mot fashionistas då det finns ENORMT mycket fint i secondhandväg!




Kommentarer
Postat av: Em

Föregående inlägg går inte att kommentera under.. Det har hänt några gånger de senaste månaderna i din blogg? Märkligt.



Jag tror faktisk att folk börjar fundera lite mer på vad de stoppar i sig och när DET utvecklas, så tror jag också de sen riktar medvetenheten till kläder och förbruksvaror. Jag hoppas i varje fall.

2010-04-15 @ 16:19:51
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Nanna

Jag köper nog högst 3 kilo kläder åt mig själv om året ! Ha det bra ! :)

2010-04-15 @ 17:59:27
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Miiqa

Second hand är jättebra alternativ när man ska köpa kläder. Har köpt mycket fint där :D

2010-04-16 @ 12:21:53
URL: http://mariiqa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0