Kul

Jag kom hem supersent igår. Anledningen? Jag hade glömt bort att gymnasiekortet inte fungerar efter klockan sju. Så tjugoöver sju går min buss och klockan fem i slår detta faktum ner i mitt huvud som en bomb. HELVETE! Men lugnt ju, jag har ju kontanter och sms:pengar. Ingen fara på taket. Jag kan betala med det.

Bortsett från att detta tydligen inte gäller landsortstrafiken. Jag fick inte betala med sms, jag fick inte använda kontanter. Nehe? Jag åkte gratis hem. Fem mil. Lyckat. Men det är banne mig inte mitt fel, hur tror länstrafiken att ungdomar ska kunna betala på bussen? Eller är det bara jag år 2010 som inte har betalkort?

Jag trodde att vi försökte göra så att så många som möjligt skulle kunna åka buss och att vi skulle få fler att välja kollektivtrafik. Men som det ser ut nu är det för svårt tycker jag...

Vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Gun

Ja, vad konstigt! Man får ju bara ha betalkort efter en viss ålder, hur gör man då? Man kan kanske förköpa biljetter någonstans? Krångligt är det i alla fall. Sms-biljett är ju smidigt och de flesta har mobil.

2010-04-27 @ 09:13:20
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Agneta

det är väl tack vare alla som inte kan skilja på bussens pengar och sina egna pengar utan måste råna som gjort att det numera inte går att betala kontant?!! Jag förstår att det måste vara jobbigt när man väl står där.....utan möjlighet att betala. Men snällt du fick åka med gratis!

2010-04-27 @ 20:37:12
URL: http://bigmarlin.blogg.se/
Postat av: Nanna

Schysst att du fick åka med gratis...det kunde ju ha varit en riktigt tjurig och grinig chafför..det har min son råkat ut för, han har ochså ung 5 mils bussresa från/till skolan ! :)

2010-04-27 @ 22:53:57
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Pia

Just det där retar mig också. Vår lokaltrafik har börjat med sms-biljetter.. Med vad gör man när man skickar ett sms och aldrig får någon bekräftelse utan tvingas skicka ytterligare ett sms innan svar kommer? På mobilräkningen dras däremot för TVÅ resor!! För jäkligt, rent ut sagt!!



Du stötte på en bra busschaufför oxå. Här är det ungar som blivit lämnade ensamma på busshållplatsen sent på kvällen!! Vem tar ansvar för dem om något händer när de tvingas GÅ hem?? Usch så arg jag blir!

2010-05-04 @ 17:08:01
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0