Flyga miljövänligt är bullshit!

Jag tycker att det är dåligt att flyga, självklart. Men jag mår bättre av att upptäcka nya platser och jag får nya perspektiv på saker och ting i nya miljöer. Dessutom mår jag bättre av att få solljus på vintern och det är en av anledningarna till att jag flyger så mycket som jag gör. Men jag har ändå inte dåligt samvete för att jag gör det. Och det har verkligen ingenting att göra med klimatkompensering.

Klimatkompensering vid flygturer betyder enligt vissa att det är att ta ansvar. Man betalar lite extra för detta. Klimatkompenseringen skänker pengar till att plantera träd eller fixa solceller. Skitsnack tycker jag. Jag tycker inte man ska lägga sina pengar på detta. Spara dem. De sparade pengarna investerar du så att ditt hus eller din lägenhet kan använda el av dina EGNA solceller. Det är en bättre klimatkompensation.

De pengar jag inte lägger på klimatkompensering idag, lägger jag istället på ekologisk och miljövänlig mat. Det kallar jag riktig klimatkompensering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0